Iată cum încearcă de acum încolo managerii hotelurilor să primească mai mulți oaspeți:
1. Primire fără contact
La ghișee nu va mai fi atât de mult personal, iar cei care vor fi prezenți totuși să întâmpine oaspeții vor purta în permanență măști de protecție și mănuși de unică folosință. Însă multe hoteluri au implementat deja sisteme de check-in automat, ca în aeroporturi, cu ajutorul cărora clienții se înregistrează online sau prin aplicația mobilă.
Lanțurile hoteliere mai mari, precum Marriott și Hilton le permit clienților fideli să sară complet peste pasul acesta și să-și deschidă ușa camerei cu telefonul. Conform agențiilor de călătorie, alte hoteluri instalează covoare speciale pentru a dezinfecta încălțămintea, oferă celor cazați kituri dezinfectante și verifică tuturor temperatura. Un hotel din Portugalia s-a oferit chiar să spele gratuit toate hainele clienților săi și să cazeze doar un număr redus de persoane, lăsând libere câte 2 camere între fiecare, iar alte hoteluri au făcut rute speciale de deplasare în spațiile comune, pentru a menține, pe cât posibilul, curățenia.
2. Curățenie extremă
De acum, menajerele intră în prima linie, drept pentru care clienții se pot aștepta la obligativitatea check-in-urilor târzii, pentru a le permite acestora să facă o curățenie cât mai minuțioasă în camere, multe dintre hoteluri asumându-și deja responsabilitatea de a lăsa cel puțin 24 de ore între a fi altcineva cazat în aceeași cameră.
De acum înainte tot personalul poartă măști de protecție și mănuși de unică folosință, pentru a preîntâmpina răspândirea germenilor și menajerele sunt obligate să dezinfecteze clanțele ușilor, pe lângă restul suprafețelor, care trebuie oricum curățate mai des. O măsură care pare extremă, dar este binevenită, a fost luată de Marriott, care scanează cu ultraviolete și împrăștie spray-uri dezinfectante în lifturi și celelalte zone comune. În același timp, Hilton a încheiat parteneriate strategice cu firme precum Lysol, Dettol și Mayo Clinic.
3. Servicii adiacente reduse
Din păcate, foarte puține hoteluri vor mai oferi servicii gratuite precum ziare, reviste, minibar sau acces la piscină și sala de fitness, întrucât acestea sunt considerate metode de contaminare, iar bufetul suedez de la micul dejun va fi probabil înlocuit de room service și servire la masă cu rezervare. De asemenea, se va diminua numărul de perne oferite, iar produsele de igienă vor fi acordate doar la cerere și în număr redus.
Iată cum se adaptează hotelurile ca să poată primi din nou clienți
Lanțurile hoteliere au avut foarte mult de suferit de pe urma pandemiei de Coronavirus, întrucât a trebuit să fie închise și multă lume și-a anulat oricum rezervările, dar acum și-au redeschis porțile, făcându-și rezerve de măști de protecție, mănuși de unică folosință și dezinfectant, oferind din ce în ce mai mult serviciul de rezervări online.