Un studiu recent realizat de cercetătorii de la Center for Food Integrity a scos la iveală faptul că numai 23% dintre consumatori au încredere în siguranța alimentară, iar industria cărnii și a lactatelor își pierde pe zi ce trece din credibilitate și doar 25% dintre participanții la acest studiu cred că tratamentele pe care oamenii le aplică animalelor sunt în regulă, iar numai 30% din populație crede că fermele de animale menajează mediul înconjurător.
Din fericire, consumatorii din ziua de astăzi nu mai cumpără în neștiință de cauză ci se documentează în prealabil și citesc etichetele, în timp ce cumpără din ce în ce mai multe produse vegetale. Din acest motiv au luat amploare ofertele de mezeluri vegetale, lapte fără lactoză, iaurt pe bază de plante, brânză din proteine vegetale și alte asemenea produse.
Lisa Feria, CEO al Stray Dog Capital, o firmă care are ca scop găsirea și răspândirea alternativelor la alimentele considerate până nu demult normale, vorbește despre importanța transformării în prioritate a industriei alimentare bazate pe plante. Ea explică faptul că nu numai percepția consumatorului trebuie să se schimbe ci și atitudinea producătorilor și a comercianților, pentru că singurul mod prin care se pot produce suficientă carne și lactate pentru întreaga populație în creștere ar fi sporirea constantă a resurselor de hrană animală și a apei, lucruri de care nu se știe cât timp va mai beneficia omenirea. Chiar și la o capacitate maximă de eficacitate, afacerile ascund secrete nesănătoase din industria comerțului, prin urmare, se caută în zilele noastre mai multe companii care să proceseze proteine vegetale și să producă acea carne curată produsă în laborator.
„În următorii 30 de ani, industria alimentară va fi cu totul altfel decât o știm, deoarece datorită cererii pieței companiile nu vor mai produce carne în mod tradițional”, a declarat Lisa Feria.
Vezi de ce marile companii de carne din viitor nu vor mai măcelări animale
Industria alimentară s-a schimbat foarte mult în ultimii 10 ani. Odată cu dezvoltarea internetului și a rețelelor sociale răspândirea informațiilor despre mâncare a devenit mai ușoară și datorită filmărilor video și a diverselor cercetări declasificate, acum se poate ști mai repede adevărul din spatele alimentelor.